П`ятниця, 03.05.2024, 03:51
Вітаю Вас Гість | RSS

НІЖИНСЬКА ГІМНАЗІЯ ТАЛАЛАЇВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Освітні функції шкільної бібліотеки

До основних функції шкільної бібліотеки слід віднести: освітні, соціальні, інтелектуальні, самоосвітні, культурологічні.
 
ОСВІТНІ функції шкільної бібліотеки.
      Для реалізації освітніх завдань  школи і функцій шкільної бібліотеки важливою є співпраця педагогів і бібліотекаря. Її мета має бути підпорядкована вдосконаленню навчально - виховного процесу освітнього закладу і виявлятися у формуванні системи бібліотечно - бібліографічних знань школярів засобами бібліотечно - бібліографічних уроків.
     У нашій школі розробляється комплексна програма формування бібліотечно - бібліографічної грамотності школярів, яка передбачає системну і систематичну діяльність педагогів і бібліотекаря у формуванні навичок роботи з інформацією, правил користування шкільною бібліотекою та орієнтацію в системі бібліотек регіону і країни.
        Співпраця шкільного бібліотекаря з педагогічним колективом має багато аспектів. У нашій школі виявляється:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
- проведенні уроків позакласного читання; 
-організації спеціальних екскурсій;
-проведенні ігор, вікторин, конкурсів.
(екскурсія у Ніжинський будинок книги)   
 
 
 
  СОЦІАЛЬНІ функції шкільної бібліотеки.
 
     В нових умовах суспільного розвитку держава робить запит на особистість, здатну активно включатися в систему суспільних і творчих відносин; особистість високоморальну, мобільну в своєму розвитку; особистість, яка добре розуміє, що робить, куди і навіщо йде; особитість, яка обов'язково знайде своє місце у житті та суспільних процесах, що відбуваються в державі.
     Технологічне наповнення процесу реалізації даної функції у нашій школі складає:
- постійно діючі книжкові виставки "Етика спілкування";                  
- усні журнали "Як подолати життєві труднощі";
        - дні здоров'я "Здоровий спосіб життя".
 
                               
 
 
                                
                                  
 
                  ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ функції шкільної бібліотеки
 
      Важливим завданням національної школи є формування інтелектуального потенціалу держави. Школа покликана сформувати творчу, гуманістично орієнтовану особистість,здатну реалізувати свої природні здібності й талант. До цього процесу має долучитися й шкільна бібліотека.             Вона має набути статусу центру інтелектуальної діяльності та інтелектуального дозвілля учнівської молоді.
Технологічне наповнення процесу реалізації даної функції у нашій школі складає:
 
- книжкові виставки "Для допитливих"
 
- виставки - презентації науково - популярної літератури;
 
- інтелектуальні бібліотечно - бібліографічні ігри, вікторини "Що? Де? Коли?", конкурси;
 
- бесіди "Твої перші енциклопедії";
 
- дні казки, день фантазерів "З книгою у світ знань".
 
 
 
САМООСВІТНЯ функція шкільної бібліотеки.
 
     Організація самоосвітньої діяльності школярів у процесі шкільного навчання - показник сучасного, більш високого рівня навчально - виховної роботи національної школи. Самоосвіта школяра - це цілеспрямована, систематична, керована самим школярем пізнавальна діяльність, необхідна для вдосконалення його освітнього та інтелектуального рівня.
     Шкільному бібліотекарю важливо якнайповніше забезпечити потреби такого школяра в літературі, яка задовольнить його пізнавальні інтереси.
     Технологічне наповнення процесу реалізації даної функції у нашій школі складають такі: 
- формують уміння і навички аналітико - синтетичної роботи з книгою, уміння вести записи прочитаного;
- книжкові виставки "На шляху до пізнання ".
 
      КУЛЬТУРОЛОГІЧНА функція шкільної                                                      бібліотеки.
 
     Культура - гарант стабільності й економіки держави.
     Шкільна бібліотека є ідеальною початковою інфраструктурою для живої роботи в галузі культури: поглиблення знань читачів - школярів з історії культури, культурного розвитку українського народу, нації, людства, вміння розуміти історію та культуру. Вона має зробити вагомий внесок у збереження та розвиток багатогранних культурних цінностей, норм, зразків і форм культурологічної діяльності, прийнятих суспільством.
     Забезпечити реалізацію функції можуть технології, насичені культурологічними компонентами, зміст яких сприяє пізнанню школярами історико - культурної спадщини українського народу, засвоєнню знань про пріоритети загальнолюдських цінностей, проблем, які набувають життєвого значення для долі цивілізації, оволодінню народною мораллю, цілісною народною культурою:
- книжкові виставки "Духовні скарби українського народу ", "Мова - душа народу", "Історична пам'ять кураїнського народу".
 
                                   ВИХОВНА функція шкільної бібліотеки.
 
     Пріорітетними напрямами виховання дітей та молоді в національній системі освіти є:
- патріотичне виховання, що передбачає формування громадянина - патріота;
правове виховання, мета якого - формування високого рівня правової культури та законослухняності учнівської молоді, прищеплення поваги до прав і свобод людини і громадянина, Конституції України, державних символів;
моральне виховання, що передбачає прищеплення і розвиток моральних почуттів, наслідування кращих моральних зразків своєї родини, українського народу; 
- трудове виховання, метою якого є формування творчої, працелюбної особистості, умілого господаря; 
- екологічне виховання, що передбачає формування високого рівня екологічної культури особистості; 
- фізичне виховання, метою якого є утвердження здорового способу життя, повноцінного фізичного розвитку особистості.
     Шкільна бібліотека має активно долучатися до реалізації школою основних її виховних функцій та завдань і утвердитись як центр духовного становлення особистості, духовної культури, формування її духовних ціннісних орієнтацій.
     Технологічне наповнення процесу реалізації даної функції у нашій школі складають:
- літературні екскурсії "Літературними стежками рідного краю ";
- тематичні книжкові виставки "Мій край, моя історія жива", "Україно, дорога моя Батьківщина!", "Ніхто не забутий, ніщо не забуте!";
- Літературні конкурси, диспути.
          
 
 
 
                      ІНФОРМАЦІЙНА функції шкільної бібліотеки.
 
     У добу інформації шкільна бібліотека має набути статусу інформаційного центру, який би забезпечував розв'язання завдань: 
- повноцінне інформаційне забезпечення навчально - виховного процесу; 
- повноцінне методичне забезпечення навчально - виховного процесу; 
- інформування батьківської громадськості; 
- систематичне ознайомлення читачів з традиційними і нетрадиційними носіями інформації; 
- інформаційний сервіс шкільної бібліотеки.
      Технологічне наповнення процесу реалізації даної функції у нашій школі складає:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
- книжкові виставки нових надходжень "На хвилину зупинись, нову 
книгу подивись ";
- інформування про надходження книг;
- виставки - перегляди;
- тижні інформації "День книги", "Історія створення книги";
- вікторини "Подорож до казки", "Хто цей літературний герой";
- ігри, ігри - конкурси, тематичні дискусії "Про книгу та бібліотеку".
 
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz