Меню сайту
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Освітні функції шкільної бібліотекиДо основних функції шкільної бібліотеки слід віднести: освітні, соціальні, інтелектуальні, самоосвітні, культурологічні.
ОСВІТНІ функції шкільної бібліотеки.
Для реалізації освітніх завдань школи і функцій шкільної бібліотеки важливою є співпраця педагогів і бібліотекаря. Її мета має бути підпорядкована вдосконаленню навчально - виховного процесу освітнього закладу і виявлятися у формуванні системи бібліотечно - бібліографічних знань школярів засобами бібліотечно - бібліографічних уроків.
У нашій школі розробляється комплексна програма формування бібліотечно - бібліографічної грамотності школярів, яка передбачає системну і систематичну діяльність педагогів і бібліотекаря у формуванні навичок роботи з інформацією, правил користування шкільною бібліотекою та орієнтацію в системі бібліотек регіону і країни.
Співпраця шкільного бібліотекаря з педагогічним колективом має багато аспектів. У нашій школі виявляється:
- проведенні уроків позакласного читання; - дні здоров'я "Здоровий спосіб життя".
ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ функції шкільної бібліотеки
Важливим завданням національної школи є формування інтелектуального потенціалу держави. Школа покликана сформувати творчу, гуманістично орієнтовану особистість,здатну реалізувати свої природні здібності й талант. До цього процесу має долучитися й шкільна бібліотека. Вона має набути статусу центру інтелектуальної діяльності та інтелектуального дозвілля учнівської молоді.
Технологічне наповнення процесу реалізації даної функції у нашій школі складає:
- книжкові виставки "Для допитливих"
- виставки - презентації науково - популярної літератури;
- інтелектуальні бібліотечно - бібліографічні ігри, вікторини "Що? Де? Коли?", конкурси;
- бесіди "Твої перші енциклопедії";
- дні казки, день фантазерів "З книгою у світ знань".
САМООСВІТНЯ функція шкільної бібліотеки.
Організація самоосвітньої діяльності школярів у процесі шкільного навчання - показник сучасного, більш високого рівня навчально - виховної роботи національної школи. Самоосвіта школяра - це цілеспрямована, систематична, керована самим школярем пізнавальна діяльність, необхідна для вдосконалення його освітнього та інтелектуального рівня.
Шкільному бібліотекарю важливо якнайповніше забезпечити потреби такого школяра в літературі, яка задовольнить його пізнавальні інтереси.
Технологічне наповнення процесу реалізації даної функції у нашій школі складають такі:
- формують уміння і навички аналітико - синтетичної роботи з книгою, уміння вести записи прочитаного;
- книжкові виставки "На шляху до пізнання ".
КУЛЬТУРОЛОГІЧНА функція шкільної бібліотеки.
Культура - гарант стабільності й економіки держави.
Шкільна бібліотека є ідеальною початковою інфраструктурою для живої роботи в галузі культури: поглиблення знань читачів - школярів з історії культури, культурного розвитку українського народу, нації, людства, вміння розуміти історію та культуру. Вона має зробити вагомий внесок у збереження та розвиток багатогранних культурних цінностей, норм, зразків і форм культурологічної діяльності, прийнятих суспільством.
Забезпечити реалізацію функції можуть технології, насичені культурологічними компонентами, зміст яких сприяє пізнанню школярами історико - культурної спадщини українського народу, засвоєнню знань про пріоритети загальнолюдських цінностей, проблем, які набувають життєвого значення для долі цивілізації, оволодінню народною мораллю, цілісною народною культурою:
- книжкові виставки "Духовні скарби українського народу ", "Мова - душа народу", "Історична пам'ять кураїнського народу".
ВИХОВНА функція шкільної бібліотеки.
Пріорітетними напрямами виховання дітей та молоді в національній системі освіти є:
- патріотичне виховання, що передбачає формування громадянина - патріота;
- правове виховання, мета якого - формування високого рівня правової культури та законослухняності учнівської молоді, прищеплення поваги до прав і свобод людини і громадянина, Конституції України, державних символів;
- моральне виховання, що передбачає прищеплення і розвиток моральних почуттів, наслідування кращих моральних зразків своєї родини, українського народу;
- трудове виховання, метою якого є формування творчої, працелюбної особистості, умілого господаря;
- екологічне виховання, що передбачає формування високого рівня екологічної культури особистості;
- фізичне виховання, метою якого є утвердження здорового способу життя, повноцінного фізичного розвитку особистості.
Шкільна бібліотека має активно долучатися до реалізації школою основних її виховних функцій та завдань і утвердитись як центр духовного становлення особистості, духовної культури, формування її духовних ціннісних орієнтацій.
Технологічне наповнення процесу реалізації даної функції у нашій школі складають:
- літературні екскурсії "Літературними стежками рідного краю ";
- тематичні книжкові виставки "Мій край, моя історія жива", "Україно, дорога моя Батьківщина!", "Ніхто не забутий, ніщо не забуте!";
- Літературні конкурси, диспути.
ІНФОРМАЦІЙНА функції шкільної бібліотеки.
У добу інформації шкільна бібліотека має набути статусу інформаційного центру, який би забезпечував розв'язання завдань:
- повноцінне інформаційне забезпечення навчально - виховного процесу;
- повноцінне методичне забезпечення навчально - виховного процесу;
- інформування батьківської громадськості;
- систематичне ознайомлення читачів з традиційними і нетрадиційними носіями інформації;
- інформаційний сервіс шкільної бібліотеки.
Технологічне наповнення процесу реалізації даної функції у нашій школі складає:
- книжкові виставки нових надходжень "На хвилину зупинись, нову
книгу подивись ";
- інформування про надходження книг;
- виставки - перегляди;
- тижні інформації "День книги", "Історія створення книги";
- вікторини "Подорож до казки", "Хто цей літературний герой";
- ігри, ігри - конкурси, тематичні дискусії "Про книгу та бібліотеку".
|
Пошук
Календар
Архів записів
Друзі сайту
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||